یک زن شهودی بسیار حساس

سه روش برای پرورش شهود به عنوان یک انسان بسیار حساس به عنوان یک انسان بسیار حساس، شما برای حس نمودن مسائل ظریفی ساخته شده آید. افراد بسیار حساس (HSP) با یک موهبت قوی متولد …

سه روش برای پرورش شهود به عنوان یک انسان بسیار حساس

به عنوان یک انسان بسیار حساس، شما برای حس نمودن مسائل ظریفی ساخته شده آید. افراد بسیار حساس (HSP) با یک موهبت قوی متولد شده‌اند که آن را شهود می‌نامیم. همان توانایی اسرار آمیزی که برای دستیابی به دانش در خارج از قلمرو فرآیندهای ذهنی یا منطقی وجود دارد.

این همان درخشش ناگهانی بینش است که اغلب به نام حس ششم نامیده می‌شود و ثابت شده که درست می‌گوید. همان صدای آرام درونی که به نوعی همه چیز را می‌داند. اکنون همه انسان‌ها این ظرفیت را دارند که به شهود و خرد خود متصل شوند. اما به عنوان یک HSP این پتانسیل در درون شما قوی‌تر و واضح‌تر از غیر HSP هاست. هر چه باشد، این پتانسیل یکی از ابرقدرت‌های ما HSP ها است.

به عنوان انسانی بسیار حساس می‌توانیم نکات ظریفی را احساس کنیم، ما به طور شهودی احساس می‌کنیم و میدانیم که انرژی‌های ظریفی در درون و اطرافمان وجود دارند و احساس می‌کنیم که به چیزی فراتر از خودمان متصل می‌شویم، همانند شبکه زندگی، طبیعت، مبدأ الهی و… . همانطورکه خانم دکتر الین آرون در کتاب خود با عنوان ” انسان بسیار حساس” مطرح نمودند، چیزی در مورد HSP ها وجود دارد که روحانی‌تر و معنوی‌تر است.

هنگامی که یاد می‌گیرید چگونه به این قدرت شهود متصل شده و به آن اعتماد کنید، منبع فراوانی از خرد درونی قدرتمندی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا شما را در طول زندگی راهنمایی کند. اما گاهی اوقات ذهنمان در مسیر شهودمان قرار می‌گیرد.

مشکل اینجاست که صدای ذهن شما (که تحلیل می‌کند، نگران می‌شود و دوست دارد که در گذشته و یا آینده گیر کند) ممکن است آنقدر بلند باشد که زمزمه‌های آرام و خردمندانه روح شما را در خود غرق کند. گیر کردن در ذهن برای شما آسان است، این امر به خصوص در مورد HSP ها که یکی از بارزترین ویژگیهای شان پردازش عمیق مطالب است بیشتر نمود پیدا می‌کند. HSP ها تمام آنچه را که تجربه می‌کند عمیقاً و با جزئیات پردازش می‌نمایند. این پردازش نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد و می‌تواند به فکر کردن زیاد منجر شود (و فکر کردن زیادتر در مورد آن چیزهایی که در حال فکر کردن به آن بودید، به عبارت دیگر بیش از حد فکر کردن، شما می‌توانید در تحلیل کردن به طور فلج کننده‌ای گیر بیافتید) پس قادر به تصمیم گیری نخواهید بود زیرا در تمام مدت درحال فکر کردن به تمام نتایج بالقوهٔ یک موقعیت هستید.

علاوه بر همهٔ این‌ها، اعتماد به شهودتان دشوار است، زیرا ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در بهترین حالت به ما می‌گوید نباید به شهود اعتماد کرد و در بدترین حالت شهود را زائدهٔ تخیل ما می‌داند. تاکنون چند بار بر یک غریزهٔ شهودی سرپوش گذاشته‌اید و اجازه دادید که ذهن پریشانتان بر شما غلبه کند و بسیار دیر متوجه شدید که راهنمای درون شما در تمام مدت درست می‌گفته است؟ وقت آن رسیده که این کار را متوقف کنید.

بنابراین سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه ما انسان‌های بسیار حساس می‌توانیم یاد بگیریم که به سیستم هدایت درونی شهودی خود اعتماد کنیم؟ ما می‌بایست مدتی را صرف تمرین گوش دادن به شهود خود و تقویت رابطه خود با چشم انداز درونی خود کنیم. به این ترتیب می‌توانیم یاد بگیریم که بین چیزی که ذهن ما نگران آن است و آنچه حواس بسیار حساسمان به ما هشدار می‌دهد تمایز قائل شویم.

در ادامه سه راهکار ساده که می‌تواند به شما کمک کند تا توانایی‌های شهودی خود را پرورش دهید ارائه می‌شود.

سه راهکار برای پرورش شهود خود به عنوان یک انسان بسیار حساس

1.         گوش دادن به بدن خود را تمرین کنید.

شما شهود را از طریق احساساتی در بدن خود می‌شنوید، احساساتی مانند گزگز، بال زدن، سنگینی، بزرگی و غیره. این موضوع در مورد تفکر آگاهانه نیست، بلکه در مورد یادگیری احساس و تفسیر ادراکات فیزیکی ما هستند که یکی از ویژگی‌های برتر ما HSP ها است.

برای اینکه در درک شهود خود مسلط شوید، باید شیوهٔ صحبت و ارتباط برقرار کردن با بدنتان را یاد بگیرید. بنابراین لازم است هر روز چند دقیقه‌ای را صرف بررسی و توجه به احساسات خود کنید:

  • آرام بنشینید و چند نفس عمیق و آرام بخش بکشید تا بدن و ذهنتان آرام شود.
  • چشمان خود را در صورتی که احساس راحتی می‌کنید ببندید.
  • توجه خود را به درون خود ببرید و به سادگی متوجه احساساتی شوید که اکنون در بدن شما وجود دارد.
  • سپس آنها را نام ببرید (آیا احساس آرامش می‌کنید؟ خوشحال هستید؟ مضطرب هستید؟ و غیره)

استفاده کردن از روش چک کردن احساسات باعث می‌شود که به توجه نمودن به احساسات عادت کنید. به عنوان یک HSP گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که به احساساتمان گوش دهیم به خصوص اگر عواطفمان تحت تأثیر محرک‌های بیرونی قرار گیرد.

هرچه با احساسات پایه خود آشنا می‌شوید و چگونگی جابه جایی و تغییر آنها را در مواجهه و واکنش با افکار و تجربیات مختلف فرا می‌گیرید، یاد خواهید گرفت که درک کنید که شهودتان چگونه با شما “سخن می‌گوید”.

این امر ممکن است از طریق احساسات احشایی قدرتمند به صورت “بله” یا “نه” رخ دهد، یا ممکن است موج‌های ظریفی از سوزن سوزن شدن و یا امواج گسترده‌تری را احساس کنید.

زبان درونی منحصربه فرد خود را بیاموزید و اجازه دهید شهودتان شما را راهنمایی کند.

2.         انرژی قلبی خود را فعال کنید:

به عنوان یک انسان بسیار حساس (HSP)، توانایی درک احساسات را به صورت بسیار عمیق دارا هستید- در هر سلول بدن خود عشق، مهربانی و شادی را احساس کنید، احساس نمائید که قلب شما روشن می‌شود، روح شما تغذیه می‌گردد- این احساسات در شما بسیار بیشتر از غیر HSP ها نمود خواهد داشت.

این تمرین ساده و دلپذیر را امتحان کنید تا به قلب خود (منبع احساسات) متصل شوید:

  • دستان خود را در مرکز قفسه سینه قرار دهید، یک دست را روی دست دیگر بگذارید و توجه خود را بر روی قلبتان متمرکز کنید. مجسم کنید که دم و بازدم شما از ناحیه قفسه سینه و قلبتان به درون و بیرون جریان دارد.
  • اکنون بر روی تجربه احساس مراقبت عمیق از کسی یا چیزی در زندگی خود تمرکز کنید؛ می‌تواند تمرکز بر روی یک شخص، حیوان خانگی و یا حتی یک خاطره باشد.
  • تمرکزخود را بر روی تجربه احساسات خود بر روی این موضوع در حین نفس کشیدن به صورت دم و بازدم و با آگاهی‌ای که در قلب خود دارید متمرکز نمائید. برای چند دقیقه به این تمرکز ادامه دهید، به احساس خود توجه کنید.
  • آن حس را به بدن خود دعوت کنید، شما متوانید در حین انجام تمرکز مانترا بخوانید مانند: ” شفقت، صلح و خرد در قلب من ساکن است” (و یا هر مانترای دیگری که در مورد شما مصداق دارد).

انجام دادن این کار باعث می‌شود که از ذهن خود بیرون آورده شوید و وارد بدن، روح و معنویت خود شوید. حال به سراغ تکنینک بعدی بروید.

3.         زمزمه‌های روح خود را فرابخوانید (همچنین به عنوان خرد درونی نیز شناخته می‌شود)

من معتقدم قلب شما دروازه روح شماست، هنگامی که زمانی را صرف اتصال به قلب خود می‌کنید، خرد درونیتان به طور طبیعی شروع به زمزمه کردن با شما خواهد کرد.

این مراقبه ساده را امتحان کنید تا راهنمای روح خود را به صورت آگاهانه دریافت نمائید(که همچنین برای آرامش بخشیدن به بیش برانگیختگی تحریک شده ذاتی HSP ها نیز مؤثر است)

  • بنشینید و یا دراز بکشید (اگر امکان پذیر بود تمرین را بیرون از منزل انجام دهید)، قدرت زمین را در زیر بدن خود و آزادی آسمان فراخ را بالای سر خود احساس نمائید. حس کنید که چگونه به طور کامل توسط زمین و آسمان مورد حمایت قرار می‌گیرید.
  • اجازه دهید آگاهی شما به مرکز سینه شما، مرکز وجودتان رخنه کند، اگر احساس راحتی می‌کنید، می‌توانید دستان خود را روی قلبتان بگذارید و نفس بکشید.
  • و زمانی که احساس آرامش و راحتی نمودید از روح خود، از راهنمای درونی خود بپرسید: ” امروز چه چیزی باید بدانم؟”
  • اجازه دهید هر کلمه، عبارت، تصویر، یا احساس مانند حبابی بالا بیاید. اجازه دهید پاسخ‌ها همانطور که مطمئناٌ انجام خواهد شد در وجودتان جاری شود.
  • این زمزمه‌های روح را دریافت نمائید و…. به خود اعتماد کنید.

شهود ابرقدرت شما آدم‌های بسیار حساس است

میدانم که امکان دارد برای کسانی که تا به حال این تکنیک‌ها را تمرین نکرده‌اند، موارد فوق کمی عجیب به نظر برسد، اما وقتی آنها را امتحان کنید، خواهید دید که مؤثر است.

به عنوان یک انسان بسیار حساس، شما همه چیز را زیر نظر دارید و تمام آنچه را که تجربه می‌کنید، حتی در زمان استراحت- عمیقاً پردازش می‌کنید. همین امر باعث می‌شود چنین حس شهودی قدرتمندی داشته باشید. شما می‌توانید پاسخ مشکلات را احساس کنید، می‌توانید حس کنید که شخص مقابل شما به چه چیزی احتیاج دارد.

می‌توانید از سطح مسائل فراتر رفته و به حقیقت شرایط و رویدادها عمیق‌تر نگاه کنید. شما دارای حس ششم قوی هستید که شما را در تصمیم گیری‌هایتان راهنمایی می‌کند. شما کانالی برای دریافت بینش و حقیقت هستید. این یک هدیهٔ متعالی است. بنابر این وقت خود را صرف پرورش شهود بسیار حساس خود کنید. هزاران برابر (و یا حتی بیشتر) با غنای اعتماد به نفس، وضوح دید و توانایی زندگی کردن مطابق با حقیقت ذاتی خود پاداش خواهید گرفت. به من اعتماد کن، خواهی دید.

نویسنده: استلا تاملینسون

مترجم: شهرزاد ابراهیمی