کتاب‌ها

ما در این بخش به معرفی کتاب‌هایی می‌پردازیم که به‌نوعی به افراد بسیارحساس مربوط می‌شوند. از کتاب‌های خانم آرون که به فارسی ترجمه شده یا درحال ترجمه هستند تا سایر کتاب‌های روان‌شناسی که می‌توانند راه‌گشای HSPها در مسیر زندگی‌شان باشند. این بخش برای ما مهم است، خیلی مهم، چون معتقدیم کتاب و هنر دو عنصر اصلی هستند که روح انسانی از آن‌ها تغذیه می‌کنند، برای همین تلاش می‌کنیم تا در این قسمت که مربوط به کتاب می‌شود، دقیق عمل کنیم. شما هم می‌توانید ما را یاری کنید، اگر کتابی می‌شناسید لطفاً به ما معرفی کنید.

الین آرون

کتاب آدم بسیارحساس

این کتاب که تاکنون به 18 زبان دنیا ترجمه شده، کتاب اصلی (پایه‌ای) درباره‌ی آدم‌های بسیارحساس یا همان HSPهاست، کتابی که هر آدم‌ِ بسیار حساسی باید بخواند. کتاب را مینو پرنیانی ترجمه و انتشارات آشیان در سال 1396 آن را منتشر کرده است. آرون در این کتاب از ویژگی شخصیتی متمایزی سخن می‌گوید که یک نفر از پنج نفر جامعه از آن متاثر می‌شوند. او توضیح می‌دهد که HSPها، سیستم عصبی حساسی دارند، از نوعی خودآگاهی نسبت به محیط اطراف‌شان برخوردارند و زمانیکه در محیط‌های تحریک‌کننده قرار می‌گیرند، به‌راحتی برانگیخته می‌شوند.

کتابِ آدم‌های بسیارحساس که نتیجه‌ی مصاحبه‌های عمیق بسیار متعدد خانم آرون و تحقیق بر روی بیش از هزاران نفر است، به افراد بسیارحساس کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسند و درک کنند و بتوانند بهتر از عهده‌ی موقعیت‌های مختلف برآیند. آرون در این کتاب، رویدادهای گذشته‌ی زندگی فرد مانند کودکی دشوار یا نگاه‌هایی چون نسبت دادنِ صفاتی مانند خجالتی بودن را ازنو تنظیم می‌کند و بدین‌ترتیب، تلاش می‌کند تا زندگی شاد و سالمی را برای آدم‌های بسیارحساس، ممکن سازد.

iMockup Book 3 vgcui4 iMockup-Book 3
iMockup Book Final tojoiz iMockup-Book-Final_tojoiz

الین آرون

کتاب کار برای آدم بسیار حساس

“کتاب کار برای آدم بسیار حساس”، در ادامه‌ی کتاب “آدم بسیار حساس ” و تکمیل‌کننده‌ی آن است. درحالی‌که در کتاب “آدم بسیار حساس “، این خصیصه‌ی سرشتی و ذاتی را تعریف و تفسیر و آدم‌های بسیار حساسی که زندگی خود را در پرتو نور این خصیصه بازسازی کرده‌اند، معرفی می‌کند.

کتاب “کار برای آدم بسیار حساس “، کاملاً به خواننده می‌پردازد و به هریک از آدم‌های بسیار حساس این فرصت را می‌دهد خاطرات، نقاط قوت، مشکلات، چالش‌ها و بینش‌ جدید درباره‌ی خصوصیت خود را بکاوند و با به‌کارگیری آن‌ها چه به‌صورت فردی و چه گروهی، با ویژگی بسیار حساس بودن آشناتر ‌شوند. این کتاب نیز مانند نخستین کتاب نوشته‌ی دکتر الین آرون، نظریه‌پرداز اصلی ویژگی بسیار حساس بودن است که انتشارات آشیان با ترجمه خوب مینو پرنیانی آن را در ۳۵۰ صفحه منتشر و به علاقه‌مندان عرضه نموده است.

الین آرون

کتاب عشق و آدم بسیار حساس

آیا زود عاشقی می‌شوید اما از صمیمیت می‌ترسید؟ آیا از شنیدن “خیلی حساسی” خسته شده اید؟ آیا احترام گذاشتن به همسر کمتر حساس تان دشوار است؟ یا اصلا از عاشقی دست برداشته اید، از حساسیت زیاد خود می‌ترسید یا از زخم‌هایی که عاشق ایجاد می‌کند، احساس شرمندگی می‌کنید؟

آمارها حاکی از آن‌ها هستند که 50 درصد از طلاق‌ها به واسطه خلق و خوست و اگر شما از آن 20 درصد کسانی هستید که بسیار حساس هستند، پس ریسک تجربه‌ی ارتباط ناخوشایند برایتان بالاست. سیستم عصبی حساس‌تان روی ظرایف متمرکز شده و عمیق فکر می‌کنید، به طور بالقوه از شما زوج رمانتیکی می‌سازد. البته اگر هر دوی شما فهم بهتری از (شما) بیابید. اما بدون آگاهی، حساسیت‌تان باعث می‌شود روابط نزدیکتان دردناک و پچیده شود.

کتاب ” عشق و آم بسیار حساس” که مبتنی بر پژوهش‌های فراوان الین ان . آرون در حیطه خلق و خو و صمیمیت نوشته شده است، در راستای شاد کامی و ارتباط سالم آدم‌های بسیار حساس، کمک خوبی ارائه می‌کند. کتاب حاوی مطالبی از کاهش میزان استرس گرفته تا مسائل جنسی، خودارزیابی‌ها و پژوهش اولیه در زمینه مسائل زناشویی و خلق و خوست. کتاب “عشق و آدم بسیار حساس” راهکارهای بهتری برای زندگی و عشق فراهم می‌سازد.

کتاب ” عشق و آدم حساس” کمک می‌کند تا بنیان مناسب تری را برای زندگی درونی خود پی‌ریزی کنید. این شگفت انگیز و مهم به آدم‌های بسیار حساس کمک می‌کند تا صلح و رضایت را در روابط خود پی‌ریزی کنند.

رابرت جانسون، نویسنده کتاب ” کار بر روی درون”

الین ان. آرون PHD، روان درمانگر، مدیر و مجری کارگاه‌ها که شخصا بسیار حساس است. نویسنده کتاب‌های ” آدم بسیار حساس” و ” کتاب کار برای آدم بسیار حساس” است.

عشق و آدم بسیار حساس کتاب عشق و آدم بسیار حساس
dardesarhaye kamal talabi zl5ooo dardesarhaye_kamal_talabi

مارتین ام آنتونی

کتاب دردسرهای کمال طلبی

اينكه بخواهيم از اشتباهات جلوگيري كنيم، امري طبيعي است اما نقصان و اشتباه نيز بخشي از انسان‌بودن بشمار مي‌رود. گرچه، كمال‌طلبان اغلب براي توانا‌يي‌هايشان ستايش مي‌شوند، اضطراب دائمي درباره‌ي جزييات مي‌تواند فرد را عقب نگه داشته و مانعي در رسيدن به پتانسيل كامل باشد.

در اين كتاب، به ريشه‌هاي كمال‌طلبي خود پي مي‌بريد، اثرات كمال‌طلبي بر زندگي‌تان را كشف مي‌كنيد و مهارت‌هاي مقابله‌اي جديد موثر و اثبات‌شده، براي كمك به فايق‌ آمدن بر اضطراب اشتباه كردن را خواهيد يافت. اين راهنما، همچنين، شامل سرفصل‌هايي براي نحوه‌ي برخورد با ساير كمال‌گرايان و بحث درباره‌ي چگونگيِ ارتباط كمال‌طلبي با نگراني، افسردگي، خشم، اضطراب و تصوير فرد از بدنش مي‌شود. همينطور كه داريد تمرين‌هاي كتاب را انجام مي‌دهيد، مي‌بينيد كه ازبين‌بردن نگراني‌ها، آسان‌تر و آسان‌تر مي‌‌‌‌‌شود و لذت زندگي كردن بيشتر. اين كتاب مي‌تواند ابزاري قدرتمند در دستان شما باشد.

ایلس ساند

کتاب بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس

بسیار حساس بودن یعنی چه؟ با درونگرایی یا خجالتی بودن چه فرقی دارد؟ و بسیار حساس بودن چه فایده منحصر به فردی دارد؟ خبر خوب این‌که کتابی که در دست دارید، درباره ویژگی‌های بسیار حساس بودن، عزت نفس اندک و فشارهای ناشی از خارج از حد توان با ملاک‌های بیرونی زندگی و چگونگی غلبه بر آنها راهکارهای خوبی ارائه می‌کند. ضمنا به عمق یافتن از نظر درونی کمک می‌کند، و فعالیت‌هایی را معرفی می‌کندکه مایه آرامش‌یابی و کسب انگیزه است. یکی از آن کتاب‌های مرجعی است که خواندنش را به همه HSPها توصیه می‌کنم. به نظرم کتابی‌ست که خوب انگیزه می‌دهد. می‌توانید شخصا راهکارهای آن را انجام داد، کارآمدی آن‌ها را در عمل ببینید.

کتابی که برای HSPها نوشته شده و به حقایق و چالش‌هایی اشاره دارد که هر آدمی این ویژگی درونی دارد و با آن دست و پنجه نرم می‌کند. مخصوصا برای آدم‌های بسیار حساسی مفید واقع می‌شود که اضطراب در زندگیشان دردسرساز شده است.

بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس