تیم اجرایی و پژوهشی

تیمی از HSPها برای HSPها

پونه ناجیان

طراح ارشد گرافیک، عاشقِ سفر و ورزش و هیجان

برای من آشنا شدن با ویژگی HSP شناختن تفاوت‌ها بود. وقتی این تفاوت رو شناختم، تونستم اون رو به‌عنوان یک خصلت بپذیرم. شناخت و آگاهی از این خصلت برای من راهی رو باز کرد که بتونم خودم رو بیشتر دوست داشته باشم و به دیگران هم بیشتر عشق بورزم! این شناخت باعث شد به‌جای اینکه که حساسیت هامو سرکوب یا انکار کنم، اون ها رو جدی بگیرم و بهشون توجه کنم. من تونستم از اینکه خودم هستم خوشحال باشم و سعی نکنم کسی باشم که نیستم، من خودم هستم یک آدم بسیار حساس!

رضا فتوّت

کارشناس داده‌ها، عاشقِ خودشناسی، پژوهش و آدمی

نزدیک به پنج سال برای من زمان برد تا چیزهای زیادی رو درباره خودم یاد بگیرم که به‌روشنی در پژوهشی به نام “آدم بسیار حساس” توسط خانم الین ان. آرون معرفی و توسط خانم مینو پرنیانی به فارسی برگردان و آموزش داده شد.حالا اعتمادبه‌نفس بیشتری دارم تا نیازهای برآمده از ویژگی بسیار حساس بودنم رو بیان کنم،اینک می‌دونم که تنها نیستم و نقاط قوتی رو دریافتم که پیش‌ازاین فکر می‌کردم ضعف من هستند.از زمان درک این ویژگی‌ام احساس توانمندی بیشتری می‌کنم و بیشتر می‌تونم خودم رو تنظیم کنم تا دوست، همسر، پدر و درنهایت انسان خوشحال‌تری باشم.این انجمن رو بنا نهادیم تا سایرینی که بسیار حساس‌اند و یا نزدیکانی بسیار حساس دارند، گرد هم‌آیند و ضمن شناخت این ویژگی‌شان، بتوانند خوش‌حال‌تر باشند.

مریم طهماسبی

شهرساز و طراح شهری، عاشقِ کتاب، تئاتر، سینما و ترجمه و البته یه hsp

وقتی برای اولین‌بار واژه‌ی “افراد بسیارحساس” یا همان “HSPها” را شنیدم، با خودم گفتم، واای بازهم یه برچسب دیگه؛ چرا ما عادت کردیم بجای درک تفاوت‌ها و ویژگی‌های مختلف همدیگه، برچسب‌های مختلف درست می‌کنیم. اما وقتی کتاب را خوندم از همون تیتر کتاب تا مقدمه و سوالاتو و هم‌چنان ادااامه دادم، تازه فهمیدم نه انگار فرق داره، کمک می‌کنه بهتر درک کنم و بهفمم: هم خودم و هم دیگران را. هرچی بیشتر خوندم، بیشتر فهمیدم، بیشتر خوشحال شدم، برای همین وقتی قرار شد دورِ هم جمع شیم و به آشنا شدن بقیه با موضوع آدم‌های بسیارحساس کمک کنیم، ذووق کردم. هرچی جلوتر رفتیم، نشانه‌های بیشتری اومد که داریم کارِ درستی می‌کنیم (منِ HSP به شهودم اندکی اتکا دارم، لطفاً ازم بپذیرید)، این انجمن می‌خواد محفل گرمی باشد برای HSPها و غیرHSPها و ما داریم نهایت تلاشمون را می‌کنیم که در این انجمن آگاهی و شادی را فراهم کنیم.