به نام خدا، به انجمن آدم‌های بسیار حساس خوش‌آمدید

خانم آرون در مقدمه‌ی کتابِ “آدم بسیار حساس” خود آورده است: “این کتاب را دعوت من و دیگر آدم‌های بسیارحساس قلمداد کنید”. ماهم در این انجمن گردهم آمده‌ایم تا با شما از آدم‌های بسیارحساس بگوییم. شما را با این ویژگی و شاخصه‌های آن بیشتر آشنا کنیم تا اگر خود فردی بسیارحساس هستید، با یادگیری درباره‌ی این خصیصه‌ی خود آرام بگیرید و یا اگر دوستان، فرزند و یا آشنایانی بسیارحساس دارید، درکِ بهتری از رفتارهای آنان داشته باشید. پس این انجمن را نیز دعوت ما قلمداد کنید برای شناخت بهترِ این موضوع در ایران، درواقع این انجمن محفلی است برای فراهم آوردن هرچه بیشتر اطلاعات، انواع خدمات مفید برای افراد بسیارحساس، خانواده‌ها و دوستانشان تا در کنارهم بحث کنیم، یاد بگیریم و رشد کنیم.

اما منظور از بسیارحساس چیست؟ حساس بودن در اینجا دقیقاً به معنای گیرندگی بیشتر محرک‌ها (صدا ، نور و …) است. بنابراین، درنظر داشته باشید که بسیارحساس بودن، لزوما به معنای درونگرا بودن، خجالتی بودن، کم‌رویی و دیگر ویژگی‌هایی از این دست نیست. این ویژگیِ مادرزادی ، کمتر شناخته شده است ، در حالی که جمعیتی 15 تا 20 درصدی از هرگونه حیوانی ، گیاهی و انسانی را به‌شکل مستقیم ، تحت تاثیر قرار می‌دهد. متاسفانه به دلیل شناخته نشده بودن این ویژگی مادرزادی ، پیش‌فرض‌ها ، افکار ، تحلیل و رفتارهای تعارض آمیزی وجود دارد.

هر روز دختران و پسران بسیارحساسی متولد می‌شوند که بهای سنگینی را به واسطه این عدم شناخت صحیح پرداخت می‌کنند. آنان توانایی‌ها و ظرفیت‌های فراوانی دارند که با شناخت آن‌ها و بروز و شکوفایی پتانسیل‌هایشان، می‌توانند به عنوان افرادی سالم ، یاری‌رسان جامعه‌ی خود باشند. ما دراینجا به داده‌هایی فراتر از لطیفه‌ها و نقطه‌نظرهای آسیب‌رسان درباره‌ی آدم‌های بسیارحساس می‌پردازیم. تلاش می‌کنیم تا سوءتفاهم‌ها درمورد HSPها را کم‌تر کنیم و بر آگاهی و شناخت‌ درباره‌ی HSP بودن یا همان آدم بسیار حساس بودن را افزایش دهیم.

این سامانه در سایت رسمی بنیاد افراد بسیارحساس متعلق به خانم دکتر آرون به‌عنوان سایت رسمی مخاطبان فارسی‌زبان ثبت و معرفی شده است.