هنگام بحران‌ها کارهای زیادی هست که می‌توان در جهت حمایت از خود درجا انجام داد. استقامت و امیدوار بودن تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. مهربانی با خود و یادگیری و استفاده از مهارت‌های ذهنی و گرفتن کمک از مشاوران می‌تواند شما را در تعادل یابی دوباره یاریگر باشند. اگر hsp هستید، کارهای زیادی هست که می‌توانید در شرایط بحرانی انجام دهید و به خود کمک کنید.

مثلاً می‌توانید مثل X نقاشی کنید. او گفت، ” دیروز نقاشی کردم و با انجام آن بلافاصله احساس آرامش کردم. خیلی جالب است که انجام کاری خلاقانه می‌تواند مراکز تولید کننده استرس در مغز را خاموش می‌کند. حالا بیشتر احساس خود بودن می‌کنم و در صلح و آرامش هستم. در حالیکه قبل از آن احساس بیش برانگیختگی زیادی داشتم و حتی خود را حس نمی‌کردم. به نظرم چیزی که در رابطه با محبت کردن به خود گفتید، خیلی مهم است. متشکرم از راهنمایی‌های درستی که کردید و باعث شدید امیدوار شده و رشد کنم. ”

نویسنده: جولی بجلند

مترجم: مینو پرنیانی