وقتی به طور ناخودآگاه درگیر محتوایی، خبری چیزی می‌شوید که اختیاری روی آن ندارید و در موقعیتی قرار ندارید که بخواهید کاری جدی کنید، در شرایطی نامساعد قرار می‌گیرد، و این موضوع وقتی HSP باشید، امری جدی‌تر نیز می‌شود.

خود را مدام زیر نظر قرار دهید تا ببینید در چه حالی هستید. چه چیز برایتان قابل تحمل است و چه نیست. به خاطر داشته باشید شمایید که باید اجازه دهید چه چیز به سمتتان بیاید و چه چیز نه. پس موضوع را جدی بگیرید.

مطلع باشید، اما محدودیت‌های خود را نیز بشناسید. خوب است بدانید که در دنیای اطرافتان چه می‌گذرد ولی ببینید چه کاری از دستتان برمی آید، ولی محدودیت‌های خود را نیز بشناسید و بدانید چه زمانی باید یک گام به عقب بردارید.

عواطف خود را به شیوه‌ای درست پردازش کنید. نگذارید شیوه‌های قدیمی برای کنار آمدن با اوضاع را امروز هم به کار ببندید. به عواطف خود رجوع کنید. حتی اگر سختتان است، بنشینید و این هیجانات را به شکلی درست سامان دهید.

باور کنید من هم گاهی دستخوش افکاری می‌شوم که بیرحمانه و غم انگیز است. در خانه امن و امان خود نشسته‌ام، در حالی که می‌بینم آن بیرون دیگران با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و بدترین روزها را پشت سر می‌گذارند. همین باعث می‌شود اشک‌هایم سرازیر شود، حتی همین حالا هم که مشغول نوشتن این سطور هستم. ولی اگر همه ما مشغول چنین افکاری باشیم، دنیا از هم می‌پاشد. تمرکز را برگردانید سمت خودتان. از خود بپرسید مسولیت شما چیست؟ چه کنم که هم خودم منتفع شوم و هم به دور و بری‌های خود نفعی برسانم؟ چه کنم تا این گوشه از دنیا که مال من است را به مکانی بهتر مبدل کنم.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. برای کنترل کردن افکار، احساسات و هیجانات، به زمان بیشتری نیاز دارید. مراقبت از خود را افزایش دهید.

ناشناس